
На перший погляд, - все чудово. Однак чи насправді це так? Щоб вияснити це, "ТелеПростір" поспілкувався з генеральним продюсером каналу Орестом Сохаром. У своєму ексклюзивному інтерв'ю пан Сохар розповів, яким насправді виявився 2012 рік для каналу, чому "Хокей" припинив трансляцію матчів чемпіонату України, як закінчився конкурс коментаторів, а також розвіяв чутки про погіршення фінансового становища на каналі.
- Телеканалу "Хокей" виповнюється 1 рік. Наскільки він виявився успішним для мовника?
- Це був хороший рік для каналу. По-перше, ми виконали завдання першого етапу: запустили канал, наповнили хорошим контентом, забезпечили масоване покриття, в тому числі – й у кабельних мережах.
По-друге, ми переконалися, що інтерес до хокею в Україні чималий, хоча й "заморожений". Тому чітко розуміємо нашу мету, а також знаємо, як її досягати.
- Що вважаєте найбільшим досягненням каналу за цей рік?
- По-перше, запуск каналу за три місяці. У жовтні 2011-го ми взялися за роботу, а вже 22 січня 2012-го року розпочали мовлення. Це рекордні терміни.
По-друге, вдалося сформувати потужну команду, яка змогла взяти на себе високі зобов'язання і успішно справилася з ними.
По-третє, вдалося придбати найкращий хокей світу: NHL, КХЛ, Єврохокейтур, Чемпіонат світу та інші турніри.
- Що не вдалось реалізувати на даному етапі розвитку?
- Не запустили промо каналу. У нас були дискусії з цього приводу: коли розпочинати кампанію – зі стартом чи після забезпечення очікуваного покриття "Хокею".
Промо телеканалу – завдання наступного етапу. Наразі проводимо глибоке дослідження ринку, і за підсумками цього дослідження ми надалі шукатимемо "найкоротші стежки" до нашого глядача.
- Чи задоволені ви продажами реклами на каналі? За рік свого існування телеканал зумів завоювати прихильність рекламодавців?
- Так, у нас є рекламодавці, але, на жаль, їх не так багато, як би хотілося.
Телеканал домовився про співпрацю з одним із найбільших сейлз-хаусів, і незабаром ми оголосимо про це.
- Восени ви анонсували лінійку програм власного виробництва. Ви задоволені показниками їх телеперегляду?
- Так, наші дослідження та інтуїтивні відчуття вказують на те, що глядач прагне дивитися не лише хокейні трансляції, а вимагає більшого. Тому наше власне виробництво має попит, а у період недавнього локауту в НХЛ – тим більше.
- Чому з ефіру каналу практично зникла українська мова?
- Це - неправда. На сьогодні тільки два коментатори працюють російською: кращий коментатор "КХЛ-ТВ" Олег Мосальов (співпрацює з "Хокеєм" - "ТелеПростір") та український коментатор Вадим Плачинда. Скажу відверто: ми мріємо про те, щоб доля україномовних глядачів у нас була такою ж високою, як доля української мови на каналі. Але сьогодні змушені констатувати, що канал переважно дивиться Схід України та Київ.
- Чому канал фактично припинив трансляцію матчів чемпіонату України?
- Цього сезону клуби виявилися неготові до співпраці з каналом. Крім того, погляньте, що зараз відбувається у лізі: частина матчів скасовується через те, що команди елементарно не можуть виїхати на матчі.
Проте хотілося б показати плей-оф ПХЛ.
- Чи задоволені ви переможцями конкурсу коментаторів? Що можете сказати про цих людей?
- Пошук кадрів – одна із найбільших проблем каналу. Після кількох рівнів конкурсу ми обрали двох учасників, але виявилося, що у них на сьогодні є стабільний високий дохід, і вони не готові серйозно думати над коментаторською кар'єрою. Це при тому, що робота коментатора на каналі "Хокей" оплачується гідно.
Будемо "кувати кадри" із власних журналістів.
- Чи будуть зміни в коментаторському цеху в зв'язку з закінченням локауту НХЛ? Чи плануєте повертати на канал Дениса Босянка і Василя Полотая?
- По-перше, у нас уже з'явилися двоє коментаторів: журналісти каналу Віктор Глухенький та В'ячеслав Волков, яким ми активно допомагаємо реалізуватися на цьому поприщі. Безумовно, ми плануємо повернути до лав коментаторів частину тих спеціалістів, які торік коментували НХЛ.
- Прокоментуйте чутки про погіршення фінансового становища на каналі.
- Чутки не коментуватиму, я краще скажу правду. На каналі дійсно була проведена оптимізація, відповідно до завдань, поставлених засновниками. Але найголовніше те, що канал і надалі розвиватиметься і радуватиме своїх глядачів: на додачу до НХЛ, КХЛ та Чемпіонату світу, ми купили права на трансляції ЄвроХокейТуру, Молодіжного Чемпіонату світу, у планах – купівля іншого контенту, але говорити про це передчасно.
- Як локаут в НХЛ позначився на фінансових та рейтингових показниках телеканалу?
- Безпосередньо. Минулого сезону матчі НХЛ були топовим продуктом. Доля інколи сягала навіть 5%-7% у базовій аудиторії (чоловіки 18 – 50).
Зараз на розігрів публіки потрібен час. Гадаю, що вже найближчим часом трансляції нового сезону НХЛ 2012/2013 зберуть свою широку аудиторію.
- Яке першочергове завдання стоїть перед каналом у найближчому майбутньому?
- Зараз вибудовуємо профіт-модель каналу: переходимо до того рівня, коли витрати і доходи каналу співвідноситимуться, а в ідеалі – канал приноситиме прибуток.
- Чим плануєте тішити глядачів у новому році? Які проекти з'являться в ефірі у 2013-му?
- У нас є дуже багато яскравих планів. Про частину я говорив у попередніх інтерв'ю, зараз не хочу зупинятися на цьому. Ми згодом усе презентуємо, це буде несподівано!
Володимир Мула (Телепростір, 23.01.2013)
Теги: телеканал